Flowers at Home

01 mei 2022     Redactie en fotografie Alex De Vliegere, advertorial

 

Tilly Sprenkels opende 28 jaar geleden haar bloemenshop Mimosa. Rond 2000 vond ze de naam een beetje oubollig gaan klinken. Ze vroeg klanten middels een wedstrijd waar honderd gulden mee gewonnen kon worden, veel geld toen, om een nieuwe naam, mét logo.

 

Hier kwam het tot op heden gangbare bloemetje, apenstaartje, huisje uit voort: Flowers at home! De winnaar van destijds is nog steeds een trouwe klant van ‘Flowers at Home’.

 

 

We zitten voor het interview in een kleine werkruimte waar het volgestouwd staat met verrassingspakketten. Bloemist Tilly Sprenkels is lid van topbloemen.nl. Ze levert de bloemen voor online samen te stellen pakketten met bloemen, wijn, bier, chocolade, of wat dan ook naar keuze. Topbloemen levert de orders en zorgt voor de bezorging van de pakketten.

 

Ze vertelt: “Voor elke gelegenheid is er een assortiment: rouw, bruidswerk, boeketten. Ik koop zelf rechtstreeks in op de bloemenveiling, er zit niemand tussen en dat is gunstig voor de prijsstelling en voor de versheid van de bloemen. Hippe termen als ‘vaasgarantie’ kunnen hierdoor zekergesteld worden.”

 

Nostalgie

Tilly had al een bloemenzaak in Roosendaal, ze was met 23 jaar al ondernemer. Via haar schoonmoeder werd Tilly gewezen op de nieuwe winkelcentrumlocatie Heksenwiel. Er waren heel veel inschrijvingen, maar Tilly was de gelukkige en kreeg de plek toegewezen. Ze toont oude foto’s waarop burgemeester Ed Nijpels haar zaak officieel opent.

 

 

Tilly is altijd vroeg uit de veren, voor half zes, ze maakt lange dagen. Haar man en twee dochters koken gelukkig best aardig dus dat is pretttig. ’s Avonds knikkebollen op de bank? Echt niet! Er is administratie te doen, ook dat vergt energie.

 

Ze prijst zich gelukkig dat de buitenverkoop in de coronatijd door mocht gaan. “De klanten leerden bestellen via de website en de zaken liepen goed. Mensen komen ook graag in een fysieke winkel, zeker als het bloemen aangaat, het is een emotioneel beladen product.”

 

Na 28 jaar verhuizen

Vorig jaar kwam een vriendelijk verzoek ‘intern’ te verhuizen, ten behoeve van de realisatie van een nieuwe supermarkt. Een verhuizing van hemelsbreed nog geen vijftien meter maar er komt toch veel bij kijken. De verhuurder verleende alle wensbare medewerking. Zij voorzagen bijvoorbeeld in aanpassingen zoals de nieuwe toegangsdeur, een mooie schuifdeur aan de zijkant van de winkel.

 

Tilly beleeft veel plezier aan haar onderneming: “Het is mijn passie. Ik vind het fijn om mensen blij te maken.”

Ga je door tot aan je AOW? “Weet ik niet maar voorlopig ga ik gewoon door. Mijn vaste personeel bestaat uit vijf parttimers. Ze zijn al 28, 22 en 15 jaar in dienst en twee zijn er nog ‘nieuw’.”

 

 

Moederdag

Waarom bloemen? “Als cadeau, beterschaps- en gelukwensen, om te feliciteren. Bloemen maken blij! De drukste dag van het jaar is de zaterdag voor Moederdag, komende zaterdag! Dat betekent extra personeel inzetten, extra boeketten maken en buitenverkoop. “Maar…”, benadrukt ze, “…bestel voor de zekerheid tijdig je boeket.” Dat kan in de winkel, telefonisch (076 5423879) of online via flowersathome.nl.

 

Terug Schrijf reactie

Hier kunt u uw vacatures plaatsen.

 

Voor bedrijven kost dit per advertentie € 100/mnd.

 

Voor regelmatige adverteerders geldt een korting van 50%.

 

Voor non-profit organisaties is het gratis.

 

De vacature staat een maand op de site.

^ Naar boven