Inbraak bij Huidinstituut PUUR

17 december 2021     Redactie Tilly van Doorn - Foto Ton van Doorn

 

Je hebt een leuke pakjesavond achter de rug en dan beleef je de nachtmerrie van iedere ondernemer: je komt op maandagochtend 6 december bij je bedrijf en hebt zin in de nieuwe week. Niets vermoedend loop je met de sleutel naar de voordeur en dan blijkt er tot je grote schrik te zijn ingebroken! Het overkwam Edith Naaijkens, eigenaresse van PUUR Huidinstituut in Prinsenbeek.

 

Kassa leeg, computer, printers en alle producten die in de schappen lagen, ook voor de webshop, waren verdwenen. “Dat de inbrekers vrolijk de kerstverlichting hadden aangezet was écht de druppel”, zegt Edith, terugdenkend aan die ochtend, ze was woest.

 

Hoe reageer je in zo’n geval? “In eerste instantie voelde ik paniek,” herinnert zij zich “en dus belde ik mijn man, die zei dat ik direct de politie moest inlichten. Vervolgens heb ik het personeel via de app op de hoogte gesteld en hebben we onderzocht of bij ons filiaal in Oosterhout alles in orde was. Gelukkig was daar niets aan de hand. Daarna moesten we onze klanten voor de maandagochtend helaas afzeggen. En we hebben direct de leveranciers ingeseind dat we niets meer hadden. ”

 

Opkrabbelen en weer doorgaan

Edith vertelt dat na een uur de politie er was en de camerabeelden werden bekeken. Het bleek dat tussen 01.30 en 03.00 uur driemaal naar buiten heen en weer was gelopen met spullen. De inbrekers droegen handschoenen, daarom hoefde er geen recherche aan te pas te komen. “Je voelt je even helemaal radeloos”, herinnert Edith zich. “Tijdens deze jaren met lockdowns en (avond)sluitingen zonder enige overheidssteun, nu dan ook het instituut beroofd. Maar je moet verder en dus de schouders eronder. Aan het eind van de ochtend hadden we gelukkig een oude computer aan de praat en sommige leveranciers stonden vóór 12 uur al op de stoep met nieuwe producten. Bovendien heb ik een geweldig team achter me staan.” De schade aan het pand is inmiddels ook grotendeels hersteld. Voor de verzekering was gelukkig alles in orde, maar de veiligheidsmaatregelen zijn voor de zekerheid nog eens aangescherpt.

 

Geen cadeautjes?

Zelfs de kerstcadeautjes voor de klanten zijn gestolen. Maar ook hiervoor heeft Edith een oplossing gevonden: klanten mogen een kerstbal of -zakje uit de boom kiezen; op een kaartje dat daarin zit staat wat jouw cadeau is. Ook mag je een kerstwens voor iemand anders op een kaartje achterlaten in de boom. Diegene hoeft niet al klant te zijn bij PUUR en maakt kans op een speciale behandeling. Hiervoor wordt op oudejaarsdag ‘blind’ een kaartje uit de boom gehaald.

 

Wat zou een mooi cadeau voor Edith zelf zijn, naast de bloemen en lieve, bemoedigende woorden van haar klanten? “Dat iedereen zoveel mogelijk blijft komen voor onze fijne behandelingen en bijvoorbeeld een cadeaubon van ons met Kerst weggeeft aan een dierbare. Mooi om te geven, maar ook om te ontvangen.”

 

Tot slot vertelt Edith dat ze positief is ingesteld, en weer vooruitblikt. Producten zijn zoveel mogelijk weer ingekocht, al is in deze tijd is niet alles leverbaar. En met steun van het team en alle meelevende mensen om haar heen moet het lukken!

 

W:  puur-huidinstituut.nl

Terug Schrijf reactie

Reacties:

17 december 2021 - 23:45:09
Bert

Wat een ramp, zo'n brutale inbraak, maar wat fijn dat je zo snel weer 'up and running' bent Edith! Heel veel succes gewenst!

^ Naar boven