Boekbespreking: Stinkie Bom

12 oktober 2023     Redactie Henriëtte Loosen

Het is weer Kinderboekenweek t/m 15 oktober. Een uitstekend moment om met uw kind weer eens extra aandacht te besteden aan (voor)lezen en boeken. Lezen is goed voor de woordenschat, prikkelt je fantasie, neemt je overal mee naartoe en is een ontspannend moment na een drukke dag.

Het thema dit jaar is 'Bij mij thuis' in de ruimste zin van het woord. Dat kan in een gezin zijn met een vader en moeder maar dat kan ook zijn in een gezin met twee moeders/vaders of met een alleenstaande moeder/vader. Je kunt opgroeien in een huis maar ook op een woonboot, flat of tent! Denk maar eens aan kinderen in oorlogsgebieden of aardbevingsgebieden die in een tent leven. In de bieb staat een grote display met allerlei titels om uit te kiezen. En neem meteen ook de Kinderboekenweekkrant mee, vol met titels, raadseltjes en interviews.

Deze maand dus een kinderboek. Een erg leuk prentenboek van Dav Pilkey, een populaire schrijver onder kinderen. Hij is bekend van de reeks Dog man en Kapitein Onderbroek. Sinds kort ook een prentenboek 'Stinkie bom: de hond die haar stinkende best deed'. U raadt het al: aan dit boek zit een luchtje!

Het verhaal gaat als volgt:

De adem van Stinkie de hond ruikt verschrikkelijk. Niemand kan ertegen, ook stinkdieren niet. Er komen zelfs ongelukken van. Als Stinkies adem weer eens de boel verpest, nemen meneer en mevrouw Bom een moeilijk besluit: Stinkie moet weg. Maar daar zijn hun kinderen het niet mee eens! Ze proberen van alles uit om Stinkies stinkadem weg te krijgen – van een adembenemend uitzicht tot een ademstokkende achtbaan. Maar helaas: niets werkt. Alleen een wonder kan Stinkie nog redden. En gaat dat lukken? Dit is een erg grappig prentenboek waar kinderen erg om zullen lachen. Herkenbaar als er een hond in huis is!

Dit boek is te leen in alle drie de vestigingen van bibliotheek Breda. Loop ook eens bij de bibliotheek binnen! Al voor € 37,50 heeft u een basis jaarabonnement en voor € 45,- een abonnement met allerlei extraatjes. Én voor Bredapas-houders is het zelfs gratis!! We staan u graag te woord. Meer informatie vindt u via: www.bibliotheekbreda.nl of mail voor uw vragen naar: bibliotheek.noord@nieuweveste.nl