Statushouders in West-Brabant aan het werk dankzij Logistiek Paspoort

30 november 2021     Ingezonden bericht

Negen statushouders hebben onlangs hun certificaat Logistiek Paspoort ontvangen. Wethouder economische zaken van Breda, Boaz Adank, overhandigde hen de documenten. Met het afronden van hun opleiding zijn de statushouders klaargestoomd voor het werken in de logistieke sector.

GGD West-Brabant concentreert vaccineren in Breda op Breepark

30 november 2021     Ingezonden bericht

Vanaf vandaag sluit GGD West-Brabant de pop-up locatie aan het Kasteelplein. Inwoners van Breda en omgeving halen – zonder afspraak – hun eerste of tweede vaccinatie op de locatie Breepark, Bavelseparklaan 10 in Breda.

Nieuw opvangtarief? Geef het door aan Toeslagen

30 november 2021     Ingezonden bericht

Komende weken bepalen kinderopvangorganisaties, buitenschoolse opvang en gastouders hun uurtarieven voor 2022. Toeslagen herinnert ouders met kinderopvangtoeslag eraan te checken of hun uurtarief is aangepast. En dit meteen door te geven via Mijn toeslagen of de app Kinderopvangtoeslag. Veranderingen in de kosten voor opvang hebben invloed op hoeveel kinderopvangtoeslag iemand kan krijgen.

Een goede weerstand

25 november 2021     Ingezonden bericht

 

 

Twee derde van de Brabanders vindt het belangrijker dan voorheen om een goede weerstand te hebben. Toch denkt een kwart van de Brabanders geen goede weerstand te hebben. Vrouwen denken dit vaker dan mannen. Dat blijkt uit een flitspeiling onder ruim 1500 Nederlanders voor de campagne ‘Fit op jouw manier’ van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De meeste Brabanders weten dat kleine veranderingen in hun leefstijl al binnen een paar weken groot effect kunnen hebben op hun weerstand.

 

Vijf tips om fitter te worden en je weerstand te verbeteren

  • Maak ommetjes. Regelmatig wandelen is goed voor je. Dus hup: strek die benen! Lastig? Bijvoorbeeld omdat je zittend werk doet? Wandel dan eens tijdens het bellen met collega’s of maak een ommetje in de lunchpauze.
  • Eet de regenboog. Groente, fruit, peulvruchten, ongezouten noten, zaden, volkorenbrood… voor een goede weerstand is een gezond en gevarieerd eetpatroon belangrijk. Hoe zorg je voor variatie? Door verschillende kleuren op je bord te toveren. Als je zorgt voor een kleurrijk bord, eet je vanzelf verschillende vitamines, mineralen, vezels en andere, belangrijke voedingsstoffen.
  • Duik de tuin in. Tuinieren zorgt voor veel beweging: met onkruid wieden doe je behoorlijk wat squats. De heg snoeien is een aardige workout voor je bovenlichaam. En als je je buik- en bekkenbodemspieren aanspant terwijl je de tuin aanveegt, kweek je ook nog eens een stevigere romp.
  • Doe een powernap. Kun jij in de middag wel een oppepper gebruiken? Een powernap kan helpen! Een dutje van vijf minuten is soms al genoeg om je weer energieker te voelen.
  • Poets op één been je tanden. Een topoefening voor je balans én een goede krachtoefening omdat je behoorlijk wat spieren aanspant. In de ochtend op het ene been, ’s avonds op het andere. Probeer het eens!

 

Meer weten?

Er zijn ontelbare manieren om fitter te worden en je weerstand te verbeteren. Ontdek wat bij jou past op: www.fitopjouwmanier.nl.

 

Over de campagne

Een gezondere leefstijl ontwikkelen is belangrijk. Juist nu. De campagne ’Fit op jouw manier’ is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om te laten zien en ervaren hoe je met eenvoudige stappen fitter kunt worden. De campagne is tot stand gekomen met hulp van onder andere het Kenniscentrum Sport & Bewegen, het Voedingscentrum en het RIVM en wordt gesteund door organisaties zoals GGD-GHOR.

Terug Schrijf reactie

 

  

Lever jouw eigen nieuwsbericht aan 

 

Kledingreparatie Stomerij

Poppelaars Tuincentrum 054 Bloemen

De Ruijter's Vis wisselende blokadvertentie

EHP-makelaardij

 

^ Naar boven