NPO Radio 1-programma 5 Dagen vanuit Breda

23 januari 2022     Ingezonden bericht - foto Hans Tak

De bus van het NPO Radio 1-programma 5 Dagen (elke avond van maandag t/m vrijdag van 20.00 -20.30 uur) staat volgende week op de campus in Breda, waar het onderwijs gaat herstarten.

Kiek - Nieuwe bewoners

23 januari 2022     Foto Monica Rijpma

Na 35 jaar moesten de Galloways het groene hart van de wijk om ‘ecologische redenen’ verlaten. Vanuit de gemeente was er al aangegeven dat er een voorkeur voor begrazing door paarden bestond. HBNieuws - Modern Prinsenbeek verslaggeefster Monica Rijpma fotografeerde de nieuwe bewoners vanaf de Moerenloop.

Pas op! De hond van landgoed Burgst loopt weer door de wijk

22 januari 2022     Redactie Jolande Rommens-Musquetier - Foto Diana Leijten

Alweer loopt de forse bullmastiff-achtige hond van landgoed Burgst los op een fietspad rondom kinderboerderij De Sik. Verontrustende berichten met foto's duiken op in de bewonersgroep Haagse Beemden op Facebook.

Een goede weerstand

25 november 2021     Ingezonden bericht

 

 

Twee derde van de Brabanders vindt het belangrijker dan voorheen om een goede weerstand te hebben. Toch denkt een kwart van de Brabanders geen goede weerstand te hebben. Vrouwen denken dit vaker dan mannen. Dat blijkt uit een flitspeiling onder ruim 1500 Nederlanders voor de campagne ‘Fit op jouw manier’ van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De meeste Brabanders weten dat kleine veranderingen in hun leefstijl al binnen een paar weken groot effect kunnen hebben op hun weerstand.

 

Vijf tips om fitter te worden en je weerstand te verbeteren

  • Maak ommetjes. Regelmatig wandelen is goed voor je. Dus hup: strek die benen! Lastig? Bijvoorbeeld omdat je zittend werk doet? Wandel dan eens tijdens het bellen met collega’s of maak een ommetje in de lunchpauze.
  • Eet de regenboog. Groente, fruit, peulvruchten, ongezouten noten, zaden, volkorenbrood… voor een goede weerstand is een gezond en gevarieerd eetpatroon belangrijk. Hoe zorg je voor variatie? Door verschillende kleuren op je bord te toveren. Als je zorgt voor een kleurrijk bord, eet je vanzelf verschillende vitamines, mineralen, vezels en andere, belangrijke voedingsstoffen.
  • Duik de tuin in. Tuinieren zorgt voor veel beweging: met onkruid wieden doe je behoorlijk wat squats. De heg snoeien is een aardige workout voor je bovenlichaam. En als je je buik- en bekkenbodemspieren aanspant terwijl je de tuin aanveegt, kweek je ook nog eens een stevigere romp.
  • Doe een powernap. Kun jij in de middag wel een oppepper gebruiken? Een powernap kan helpen! Een dutje van vijf minuten is soms al genoeg om je weer energieker te voelen.
  • Poets op één been je tanden. Een topoefening voor je balans én een goede krachtoefening omdat je behoorlijk wat spieren aanspant. In de ochtend op het ene been, ’s avonds op het andere. Probeer het eens!

 

Meer weten?

Er zijn ontelbare manieren om fitter te worden en je weerstand te verbeteren. Ontdek wat bij jou past op: www.fitopjouwmanier.nl.

 

Over de campagne

Een gezondere leefstijl ontwikkelen is belangrijk. Juist nu. De campagne ’Fit op jouw manier’ is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om te laten zien en ervaren hoe je met eenvoudige stappen fitter kunt worden. De campagne is tot stand gekomen met hulp van onder andere het Kenniscentrum Sport & Bewegen, het Voedingscentrum en het RIVM en wordt gesteund door organisaties zoals GGD-GHOR.

Terug Schrijf reactie

Lever jouw eigen nieuwsbericht aan 

 

Vissers Elektrotechniek

Vissers Elektrotechniek

 

 

Finovion

Poppelaars Tuincentrum 054 Bloemen

EHP-makelaardij

 

^ Naar boven