Haagse Beemde Nieuws
HBNieuws
HBNieuws
;
;

Bewegen is leuk (?)

Happy HB-ers


In deze rubriek krijg je als inwoner van de Haagse Beemden tips om je gevoel van geluk en welbevinden te vergroten.

Heb je al een tijdje het voornemen om meer te gaan bewegen? Misschien ben je al vaker vol enthousiasme in de sportschool aan de slag gegaan of begonnen met een andere bewegingsvorm? De kans om na een tijdje intensief sporten terug te vallen in oude gewoontes is vrij groot. Voordat je het weet vind je jezelf weer terug met een zak chips voor de tv en val je terug in excuses. Met als resultaat een ontevreden gevoel over jezelf. Zonde, het kan ook anders.


Christel
We weten allemaal dat bewegen goed is voor onze gezondheid, ons lijf, ons gewicht. Heel belangrijk is het echter, dat je een bewegingsvorm kiest die bij jou past èn dat je doet wat je leuk vindt. Denk eens aan wat je vroeger leuk vond om te doen en pik dat weer op. Dit hoeft geen intensieve sport te zijn. Het kan zwemmen of wandelen zijn, jeu-de-boulen of badmintonnen. Het maakt niet zo veel uit wat je doet, zolang je er maar plezier in hebt. Dan houd je het ook langer vol. De één vindt het fijn om alleen te bewegen, de ander samen met een maatje, of in een groep.

Bewegen in de wijk
In de Haagse Beemden bruist het van de mogelijkheden om te bewegen. De groene zones nodigen uit om te wandelen, fietsen of hardlopen. Daarnaast zijn de keuzemogelijkheden in de wijk eindeloos; van bootcamp tot yoga, van tennis tot powerwalken, van bowlen tot streetdance. En kijk eens op haagsebeemden.nl voor beweegmogelijkheden in de wijk. Dus zet die eerste stap naar meer energie, een slanker gespierder lijf, jezelf geestelijk en lichamelijk beter voelen. Kom in beweging en geniet ervan!

Tips om meer te bewegen:
Leg de lat niet te hoog, maar stel wel een doel. Denk bijvoorbeeld aan twee maal per week een half uur wandelen op vaste dagen.
  • Richt je op het bewegingsproces zelf en wat het met je doet. Het ritme van hardlopen, het samenspel van tennis, het verfrissende water op je huid in het zwembad.

  • Ga samen bewegen met een enthousiast maatje, om het ritme erin te houden en het gezellig te hebben.

  • Kijk realistisch naar je mogelijkheden. Ben je wat ouder of heb je een fysieke beperking? Kijk naar wat je wèl kan.

  • Hoe lang is het geleden dat je hebt gedanst? Al kan je voor je gevoel niet dansen, zet je favoriete muziek op, beweeg en voel je vrij!

  • Kleine beweegmomenten zijn ook goed. Pak de trap, stoei met je kinderen, neem de fiets naar de winkel in plaats van de auto, ga in de tuin werken of de keuken goed schoonmaken.

  • Concentreer je op de voldoening van het bewegen. Welke voordelen brengt het je?




  • Jeroen Groot